Управління УСП у Вінницькій області

Шановні водії !




УПРАВЛІННЯ УКРАЇНСЬКОЇ СЛУЖБИ ПОРЯТУНКУ у Вінницькій області
м. Вінниця, вул. Київська 14, корпус Б, к.412, тел.: (0432) 555-911, 520-993


Шановні водії !
Управління Української Служби Порятунку у Вінницькій області рекомендує Вам:
Як правильно зупинятися на вимогу співробітника ДАІ.

Кожен з Вас, напевне, мав особисте спілкування з працівниками ДАІ. На жаль не завжди це спілкування можна назвати приємним, іноді під час нього страждає не тільки психіка і час, а й сімейний бюджет.
Перше, що потрібно пам’ятати – працівники ДАІ можуть зупиняти транспортний засіб тільки у випадку порушення правил дорожнього руху. Якщо правил не порушували – зупиняти права не мають. (пункт 22.2. Інструкції №1111 «При зверненні до учасників дорожнього руху працівник ДПС повинен чітко відрекомендуватися, назвати свою посаду, спеціальне звання і прізвище, та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення»).
Проте, є два доповнення. Вас мають право зупинити, якщо:
- є відомості про незаконне заволодіння автомобілем. В цьому випадку ввічливо попросіть пред’явити їх Вам;
- протиправне використання автомобіля (мотоцикла), в тому числі з ціллю зникнення з місця ДТП.
Відповідно, якщо Вас зупинили за «протиправне користування автомобілем», то поцікавтесь у співробітника ДАІ, в чому саме заключається ця неправомірність.
Це може бути: 1) зовнішні ознаки (номерний знак, колір, марка, пошкодження) транспортного засобу, які співпадають по опису з викраденим автомобілем, або зовнішній вигляд водія і пасажирів; 2) стан автомобіля (вантажу) вказує на його причетність до скоєння ДТП або злочину.
У кожному разі, Ви маєте дізнатись у чому Вас звинувачують і демонстративно записати ці відомості.

Отже, Ви зупинились в місці, на яке Вам вказав співробітник ДАІ, з дотриманням правил зупинки. Для розмови із співробітником ДАІ (ДПС) Ви не зобов’язані виходити з автомобіля. (Пункт 22.4. Інструкції №1111 «Працівник ДПС при зупинці транспортного засобу зобов’язаний без затримки підійти до водія. Для розмови з водієм не обов’язково запрошувати його вийти з автомобіля»)
Приклад: Ви за кермом. Несподівано чуєте свисток, проте не бачите інспектора, або ж навпаки, бачите його, але не чуєте свистка. Сміливо, продовжуйте рух згідно правил, так як за законом вимога про зупинку має бути зрозумілою всім учасникам дорожнього руху.
Інша ситуація. Знак жезлом і свисток одночасно відносяться до Вас. Включаєте вказівник зміни напрямку руху і плавно вирулюєте до тротуару, пропускаючи транспорт, який рухається в попутному напрямку. Вашу машину і інспектора відділяють десять-двадцять метрів. Чи потрібно здавати назад? Чи може вийти з машини і підійти? Ви не зобов’язані робити ні те, ні інше.
Отже, якщо Вам все-таки буде запропоновано вийти з автомобіля, то поцікавтесь в інспектора, на якій підставі він запропонував Вам це зробити. Все, що він скаже, обов’язково запишіть. І взагалі, запам’ятайте надалі, інспектора потрібно зустрічати з блокнотом у лівій руці і ручкою у правій та записувати все, що він говоритиме, а в першу чергу – його дані з посвідчення і номер жетону. У випадку, якщо Вас почнуть «притягувати», вимагайте занесення записаного Вами у протокол.
Переконайтесь, що це ДАІ.
1. Пам’ятайте, що у інспектора на грудях повинен бути прикріплений спеціальний жетон (знак). Відсутність жетону повинна викликати у Вас недовіру. Смугаста паличка не являється ознакою ДАІ, необхідна наявність спеціальних блях, документів та патрульного автомобіля з символікою ДАІ.
2. Обов’язково попросіть співробітника ДАІ пред’явити Вам службове посвідчення. Він не має права дати Вам його в руки, проте зобов’язаний показати і дати можливість переписати дані. Таким чином Ви будете точно знати з ким маєте справу, а інспектор буде намагатись закон не порушувати, боячись, що на нього можуть поскаржитись. Як мінімум, він пояснить, у чому полягають його претензії.
3. Вимагайте в інспектора пред’явити для Вашого ознайомлення маршрутні картки і графіки переміщення між конкретними місцями несення служби. На кожен маршрут патрулювання (пост) складається картка. Вона видається співробітникам при виході на службу і здається після її закінчення. На карті маршрутів вказується:
- маршрут наряду
- тривалість наряду
- його границі і межі
- час патрулювання
Працівникам ДАІ забороняється нести патрульну службу без такої картки, а також «самовільно відхилятися від призначеного маршруту і змінювати порядок несення служби, якщо це не викликано службовою необхідністю» пункт 11.4 Наказ МВС №1111 від 13.11.2006 року.
Якщо дані в цьому документі не відповідають дійсності Вашої обстановки, ввічливо вкажіть на це працівникові міліції і попросіть більше Вас не затримувати. Інакше Ви будете змушені терміново викликати на допомогу інший наряд, оскільки «ваші» даішники займаються не патрулюванням, а «заробітком» у вільний від служби час.
4. Важливо те, що працівникам ДАІ заборонено нести патрулювання на приватній машині, або використовувати службовий транспортний засіб без відповідного кольорографічного забарвлення. Також заборонено патрулювати з «засади».

Пам’ятайте, що стаття 22.2 Інструкції зобов’язує співробітників ДАІ в бесіді з громадянином виявляти спокій і витримку. Неприпустимі: зверхній тон, грубість, висловлювання та репліки, які принижують людську гідність; будь-які дії, які свідчать про зневагу до громадян; коментарі, які не мають відношення до виконання службових обов’язків. В такому випадку запитуйте, хто старший наряду і поясніть, що чекаєте від нього вибачення за неввічливе ставлення або ж їдете писати скаргу (керівнику УМВС, прокурору, внутрішню безпеку МВС). Також можна звернутись зі скаргою за телефоном довіри Департаменту ДАІ України.
З давніх часів у працівників ДАІ існує традиція – уникати конфліктів, щоб не було наслідків, а неосвічених вистачить на всіх. Тому шановні водії не мовчить, дійте впевнено, без суєти, спокійно. А головне – ніколи не виправдовуйтесь. Це найперше правило. Водії, усвідомте головне – закон на вашому боці. За законом ви невинні, доки нема доказів. І зупинивший Вас інспектор якраз і повинен довести Вашу провину. Привчіть себе до думки, що Ви невинні і Вашу провину ще потрібно довести. Говоріть лаконічно, притримуючись Закону: «Я не збираюсь виправдовуватись і щось доводити. Я вас, товаришу інспектор прошу довести, що саме я поставив машину в недозволеному місці, проїхав на знак, що це показники перевищення швидкості саме моєї машини та інше. Прошу вас пред’явити безсумнівні докази мого порушення або відмовитись від звинувачень і не затримувати мене». Така заява – найкоротший шлях до перемоги. Управління Української Служби Порятунку у Вінницькій області в свою чергу надасть Вам всю необхідну юридичну допомогу з приводу взаємовідносин між водієм та співробітником ДАІ.
Запам’ятайте ще одне правило – ніколи не кричіть, що Ви всіх покараєте, звільните, не вимахуйте мобілками, візитками перед обличчям даішника і т.д. Це їх не лякає, до цього вони готові. Ви маєте знати закони, щоб не порушувати самому і не давати порушувати інспекторам ДАІ. І в цьому ми будемо намагатися Вам допомогти.
Всі бажаючі можуть телефонувати в Управління Української Служби Порятунку у Вінницькій області з запитаннями, або ж ділитись власним досвідом «спілкування» з ДАІ за телефоном: (0432) 555-911.
Жоден з фактів не залишиться без уваги, а винні обов’язково понесуть покарання, якщо Ви звернетесь за телефонами довіри ДАІ: (044) 272-46-59 Департамент ДАІ УМВС України; (0432) 59-34-34, 59-32-85 УДАІ ГУ МВС України у Вінницькій області; (0432) 555-911 Управління Української Служби Порятунку у Вінницькій області


МIНIСТЕРСТВО ВНУТРIШНIХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.11.2006 N 1111
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 листопада 2006 р.
за N 1243/13117
Про затвердження Iнструкції
з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС України

9.6. На кожний маршрут патрулювання (пост) складається картка маршруту патрулювання, поста (додаток 5). Один примірник цієї картки зберігається у відділах (відділеннях) забезпечення діяльності стройових підрозділів ДАI, а другий - у підрозділах ДПС. Ця картка видається старшому наряду ДПС на час несення служби.

11.4. Працівники ДПС, які заступають у наряд, повинні мати: охайний зовнішній вигляд; справне спорядження; єдиний формений одяг за сезоном; світловідбиваюче екіпування; нагрудний знак; іменну табличку; табельну вогнепальну зброю; жезл та інші спеціальні технічні засоби; список транспортних засобів, оголошених у розшук за останню добу, що надходить від чергового, із зазначенням марки, державного реєстраційного номера, кольору, ідентифікаційного номера кузова, шасі (рами), особливих прикмет; словесні портрети, фотографії (фотороботи) осіб, які розшукуються; картку маршруту патрулювання чи поста; відомість обліку роботи по нагляду за дорожнім рухом (додаток 6); службове та водійське посвідчення; бланки протоколу про адміністративне правопорушення (далі - протокол) та інших необхідних процесуальних документів; авторучку, олівець, лінійку (рулетку), записну книжку, свисток, кишеньковий ліхтарик; Правила дорожнього руху ( 1306-2001-п ); витяг з Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10, 80732-10 ), що стосується безпеки дорожнього руху, службову сумку або планшет.

22.2. При зверненні до учасників дорожнього руху працівник ДПС повинен чітко відрекомендуватися, назвавши свою посаду, спеціальне звання і прізвище, та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення.
У разі звернення громадян (щодо надання допомоги, одержання інформації про злочин і т.ін.) працівник ДПС, виконавши ті ж самі вимоги, у межах своєї компетенції, зобов'язаний вжити заходів щодо надання допомоги і діяти відповідно до своїх функціональних обов'язків.
У розмові з громадянами працівники ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі: гордовитий тон, грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків.
На вимогу громадянина працівник ДПС ДАI зобов'язаний пред'явити службове посвідчення.

22.4. Працівник ДПС при зупинці транспортного засобу зобов'язаний без затримки
підійти до водія. Для розмови з водієм не обов'язково запрошувати його вийти з автомобіля.

22.6. Роз'яснення порушникові про неправомірність його дій необхідно давати доброзичливо, переконливо і ясно, з посиланням на відповідні вимоги Правил дорожнього руху ( 1306-2001-п ) та інших нормативно-правових актів України у сфері безпеки дорожнього руху.
При перевірці документів з ними слід поводитися акуратно, не робити в них будь-яких поміток. Якщо в документи вкладені гроші чи цінні папери, необхідно запропонувати власникові забрати їх.

22.7. При складанні протоколу працівник ДПС зобов'язаний роз'яснити особі її права, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення, а саме щодо можливості ознайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження, оскаржувати рішення по справі в установленому порядку.


Создан 08 ноя 2009



  Комментарии       
Всего 3, последний 3 года назад
antidaicontrol 27 окт 2011 ответить
Уберите эту инструкцию,она потеряла силу с приходим новой 111й...Не запутывайте водителей.
soloveymc 02 мар 2012 ответить
я ще такого бреда не чув наказ МВС 1111 тупні вчіть чине законодавство)))))))))))))
kro__xa 05 окт 2014 ответить
чи має право працівник даї зупинити автомобіль у нічний час,в неосвіченому місці і при руху на зустріч включивши проблискові маячки?
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником